Majstortillias

En kommentar
Bakade idag majstortillias som jag sedan gjorde "wraps" av. Blev superbra!
 
Majstortillias 4 st

Ingredienser:
4 ägg
1 dl creme fraiiche
0,75 dl mandelmjöl
0,5 dl fiberhusk

Vispa äggen luftiga. Tillsätt övriga ingredienser och vispa ihop.
Låt svälla i minst ca 10 minuter, min stod nog 20 minuter då jag fastnade med annat.
Dela degen till 4 bullar.
Lägg degen på ett oljat bakplåtspapper. Lägg ett oljat bakplåtspapper över och kavla ut degen.
Tag av övre pappret.  Vill du ha dem helt runda, skär efter tex en tallrik. Mina får vara lite "fantasirika".
Grädda i ugn på 150 grader ca 15-20 minuter.


Receptet hittade jag på den superbra sidan LCHF Gourmet


Bilden är inte den bästa men här är resultatet!

 
1 ulla :

skriven

Det ser jättegott ut. Ska spara receptet. hälsn ulla

Svar: Det var goda! Det bästa av allt, färre kalorier och väldigt få kolhydrater :)
Frk M