Jobba hemifrån

Kommentera
Att jobba hemifrån är som bomull för själen ibland. Man kan jobba ifred och känner sig inte jagad. Allt sådant man annars inte får gjort kan faktiskt bli av.
 
Jag väljer hur jag jobbar. Just nu i slapparbyxor och fleecetröja. Det kan jag inte ha på jobb... jag kan inte heller vara sovrufsig i håret.
 
Det finns många som ifrågasätter om de som då och då jobbar hemma verkligen jobbar. Jag tror det främst är de som inte har möjligheten. Men så har man olika jobb och alla gör sina val. För egen del får jag bättre fokus och grepp på saker då jag är hemma än på jobb då det är 200% spinn konstant.
 
Det tråkiga med att jobba hemma är att det är svårt att begränsa timmarna. Det finns inte heller några arbetskamrater att skratta med.
 
Jag jobbar hemifrån imorgon med men ska också på en arbetsintervju vilket ska bli spännande!