Cancer

2 kommentarer
Jag har inte cancer men just nu känns det som om cancer tar över mitt liv. På mindre än en vecka har jag fått tre besked.
 
En väninna har spridd cancer. Att träffa henne tog hårt på mig då jag inte var förvarnad.
 
En av mina närmsta arbetskamrater är dessutom drabbad av bröstcancer och ska vidare till utredning nu.
 
Min far opererades före sommaren och nu kom beskedet att även strålning måste till.
 
Funderar över livet och undrar vad det är jag håller på med i mitt ekorrhjul...
 
1 Ting:

skriven

Ja, ibland blir man tvungen att tänka efter hur man vill leva sitt liv för att leva det på riktigt.
Jobbigt med tråkiga besked.
Kram!

Svar: Tack! Ja det är bara så svårt ibland att hitta den rätta vägen.
Frk M

2 Smultris:

skriven

Jag kan förstå lite hur du känner dig för jag har också denna vidriga sjukdom runtom mig. Min svärfar blir bara sämre och sämre och kommer dö i cancern men allr är så enormt utdraget och segt...

Jag hoppas det går bra med strålningen för din pappa och att den biter denna gång.

En varm kram från mig.

Svar: Tack, det värmer!
Det är hemskt när det inte finns någon återvändo. Jag har nära och kära som både klarat och inte klarat utmaningen. Jag håller tummarna min pappa tillhör dem som klarar det.Hoppas din svärfar snart får frid även om sorgen kommer vara stor.
Frk M