Dag 16 med itrim

3 kommentarer
Dag 16 är så gott som avklarad. Tänk, bara 5 dagar kvar av VLCD perioden.

Frukost: kaffe shake
Lunch: choklad shake
Middag: kaffe shake
Kvällsmål: choklad shake varm
 
Dagen började med ett itrim pass. Jag har börjat använda pulsklockan och jag ligger mestadels på gul och röd indikering under passen. Funderar på hur man mäter sin maxpuls då jag nu låter maskinen räkna ut det och kanske blir det inte helt rätt?
 
På lunchen hann det bli en lunchpromenad. Jag hoppas jag kan få till det som en rutin även när jobbet drar igång på allvar och stressen kommer.
 
Ett av mina mål på itrim är att bli bättre på att sova också. Vanligvis blir det alltför korta nätter men jag gör mitt bästa nu för att de ska bli längre. Inatt har jag sovit sovit sovit och kunde gott och väl ha fortsatt när det var dags att gå upp och för ett litet svagt ögonblick övervägde jag att skippa träningen på morgonen men klev sedan upp :)
 
Mitt stegmål ligger på 8000 steg per dag vilket jag klarar med god marginal genom mina lunchpromenader.
 
Antal steg: 10972
 
1 Anna:

skriven

Du är duktig med din vardagsmotion.. Verkligen bra jobbat med stegen! Keep up the good work :)

Svar: Ja, det går bra. Hoppas kunna hålla i det nu när jobbet tar fart också!
Frk M

2 Emma:

skriven

Du ser ut att ha hittat ett bra flyt. Bra jobbat med stegen också. Det där med puls vet jag inte, det har inte blivit av än att testa de pulsbanden...

Svar: Tack det flyter på bra även om jag hade lite längtan till god vällagad mat med sällskap idag men det kommer tillfälle för det längre fram :)
Frk M

3 MariaG:

skriven

Duktig du är, själv har jag inte kommit igång med att träna på Itrimsgym ännu...dels har jag en bit att åka...3 mil enkel resa bara för att ta mig dit,ska verkligen försöka få till det när sonen börjar skolan, annars har jag ju årskort på gymmet här hemma dit det är 2 km men maskinerna där är ju helt annorlunda...Springer/PWar dock 5-6 dagar i veckan men saknar den "riktiga" träningen...
MariaG

Svar: Tror det fungerar fin fint med maskinerna på ditt gym också. Det viktiga är att träna kroppens muskler så muskelmassa inte minskar mer än den behöver.
Lycka till!
Frk M