Dag 19 med itrim

4 kommentarer
Dag 19 och jag mår bra mycket bättre än igår för att inte tala om inatt.
 
Frukost: choklad shake
Lunch: kaffe shake
Middag: tomatsoppa m massa vitlök
Kvällsmål: choklad shake
 
Inatt fick jag nog svaret på varför jag mått som jag mått under gårdagen. Värsta problemen med astma och irriterade luftvägar tornade upp. Idag mår jag bra förutom att jag knappt kan prata efter alla mediciner och har vibrerande luftvägar och hostar vid rörelse. Men jag lyckades ta mig till centrum och för att slippa backen som jag knappt orkar då jag mår så här så gick jag runt... det tog tid kan jag lova men gav steg.
 
Efter idag är det bara 2 dagar kvar på vlcd. Funderar lite på hur jag ska lägga upp mina valmöjligheter. Hur har övergången gått för er andra till lcd? Några magproblem, hunger eller så?
 
Jag anar mer hungerkänsla kan komma då man som kvinna oftast inte klarar sig att hålla sig i ketos på 800kcal. Har ju inte haft hungerkänsla alls under vlcd som tur är.

 
Antal steg: 7636
 
1 Emma Granath:

skriven

Läs mitt senaste inlägg. Mår lite risigt och vet inte om jag ska skylla på att jag börjat med LCD. Känner mig i alla fall mer trött och hungrig. Hoppas det ger med sig!

Svar: Tack! Hoppas du mår bättre snart. Tror då att jag ska ta en lugn övergång.
Frk M

2 MariaG:

skriven

Också lite "nervös" inför ändringen till 800 kal...väntar till i morgon...hoppas smakerna är goda på tetrapacken, har mest köpt choklad...och så barsen, en del säger att de är så goda så man vill äta för mycket!! Rädd för ont i magen av barsen? Kanske man oroar sig i onödan?
MariaG

Svar: Oroa sig i onödan kan man nog göra för man vet ju inte hur man själv reagerar. Var in på itrim idag för ett ärende och passade då på att fråga om övergången och hon menade att det inte var alls vanligt att man reagerade. Jag tänker i alla fall vara noga med att varva flytande och lite mer fast föda i början.
Frk M

3 MariaG:

skriven

Ja jag kommer nog vara "lite rädd för barsen" (eller hur de ska stavas??) Kommer nog till att börja med ta flytande till frukost eftermiddag och kväll och en bar till lunch, man får nog prova sig fram, men inte köra "all-in" med bar 4 gånger om dagen, då får man nog ont i magen ;-) rimmade fint ...
MariaG

Svar: Precis, inte rusa fram utan ta det lugnt och säkert :)
Frk M

4 Lena:

skriven

Jag har ätit bars och shakes i Holland och mår hur bra som helst!
Första gången mådde jag nästan illa då jag blev så mätt (ja du läste rätt) och så åt jag bara 3/4 av en.
Mitt enda problem är lite gasig mage, thats it. Äter bars 2ggr/dag och shakes 2ggr/dag.

Lycka till!

Svar: Tack för input. Jag tror jag ska ta det lugnt med fastare föda och börja med 1 mål om dagen med bars alternativt hot meal och ta resten flytande. Hoppas minska ev magproblem på det sättet.
Frk M