Dag 138 med itrim

2 kommentarer
Dag 138 med itrim en dag med olika innehåll.
 
Dag 138 började med att jag blev väckt av telefonin. Min personal hade inte bytt av nattpersonalen... ringa, jaga och peppa en ledsen timvikarie som hade missat. Timmisen var snabbt på plats dock.
 
Lika bra att kliva upp på riktigt sen. Loggade in och började jobba vilket jag gjort av och till idag.
 
Vågade mig ut i halkan eller hade egentligen inget val då jag var tvungen att handla mat. Med spänd kropp gick jag och det gick bra. Mötte en granne, hon som jag lockat till itrim, som var jätteglad. Vi skrattade över stora kläder och det bekymret som det ger även om det är bra bekymmer.
 
Tog mig an tvättstugan och sprang på en annan granne. Hon som gjorde att jag tog slutgiltiga beslutet att gå till itrim som jag hadfe funderat på i 1 års tid. Bara hennes prat om itrim utan vetskap om mina funderingar fick mig att gå dit nästa dag. Hon ropade till och sa nu räcker det! Tyckte inte jag skulle gå ned mer.
 
Det verkar som om kroppen är nöjd där jag är på 60 kg. Skulle gärna gå ned 2-3 kg till men det verkar inte vilja sig.
Kanske blir det bättre efter jul då stressen är total nu.
 
Idag har det varit ordning på torpet vad gäller maten också. Till lunch blev det lax och nu till middag blev det familjebiff. Tipsar om den om man har bråttom eller bara inte vill stå vid spisen. Recept hittar ni här.
 
Smart att jag nu har 3 färdiga middagar att bara fixa grönsaker till. Surt bara att jag inte har micro... måste ordna med det så fort jag hinner. Ser fördelarna om man nu ska laga mat. Förstår nu alla som säger det inte går att vara utan vilket jag innan aldrig förstått :)
 
Steg och träning har gått åt pipan denna helg då jag måste se till att foten blir bra igen. Har svårt att simma pga kloret men får se om jag inte snart kan promenera i alla fall. Synd bara att det blev så halt.
 
En bra söndag allt som allt. En tuff vecka väntar men vad vore livet utan utmaningar :)
 
 
 
1 Lena:

skriven

Åh, härligt att du har fått till två bra måltider. Jobbig start på dagen bara...
Motionen hinner du med när foten är bra igen. Den försvinner ingen vart ;0)

Svar: Ja, jag får försöka intala mig att motionen väntar men jag vill ju så gärna. Fast just nu måste fokus få ligga på jobb så kanske bra i sig. Om drygt en vecka blir det ju långledigt :) I alla fall är planen det.
Frk M

2 MariaG:

skriven

60 kg är väl en toppenvikt ;-) tror som du, att några kilo till kan rasa när du stressat färdigt med allt bestyr ni har på jobbet nu, och när din fot är kurerad och du kan fixa lite mer motion då är jag säker på att du kommer ner till den vikt du själv vill vara på!
M

Svar: Jag hoppas och håller tummarna :) Kanske kroppen behöver ändra mönstret lite och när jag kickar igång med träning kanske den vaknar.
Frk M