Dag 153 med itrim

3 kommentarer
Dag 153 med itrim är jag lite piggare från min förkylning eller hm jag har i alla fall för första gången på länge sovit ordentligt. Vaknade kl 12.... med nässpray kan man ju nästan låtsas som vanligt i en kvart eller så.
 
Julen gör mig mest ledsen just nu. Jag har inget behov av att fira den i sig. Visst är det trevligt med familj och vänner men vänner umgås man inte med på julen i Sverige... även om det nu börjar ändra sig. Familj... ja det har jag men jag förstår mina föräldrar som väljer att fira den med min syster då hon har barn som i och för sig är vuxna nu.
 
Sällskapet åker till sin familj och nej jag åker inte med dit. Fråga inte varför! Visst önskar jag att vi kunde skapa vårt men så lever vi inte.
 
Nä jag tycker inte synd om mig själv på något sätt. Men jag är så trött på frågorna från allt och alla och ja det gör mig ledsen att man inte kan få göra som man själv vill. Hur ställer ni frågor om julen till andra och hur reagerar ni på svaren?
 
 
 
1 Mia:

skriven

Kram på dig!

Svar: Kram Mia! Hoppas du har det gott.
Frk M

2 Cia:

skriven

Tråkigt om du är ofrivilligt ensam.
Har fler vänner som är helt frivilligt ensamma under både jul och nyår för att de inte orkar med allt "glädjetvång". De är nöjda med det och då är det inget att säga om det.
Jag kan känna så för nyårsaftonen som jag gärna skulle vilja fira hemma ensam eller med gubben.
Vi får hälsa genom bloggarna i morgon
Kram
Cia

Svar: Är inte ofrivilligt ensam men så trött på hur omgivningen reagerar. Kram och hoppas du har en bra dag.
Frk M

3 Lena:

skriven

Åh, stor varm kram till dig lilla sjukling.
I vårt hus dukar vi en extra tallrik till julbordet... Du vet väl vad det betyder <3

Svar: Tack Lena! Hoppas du och din familj har det gott tillsammans :)
Frk M