Dagens middag

En kommentar
Att jag inte upptäckt familjebiff tidigare är lite sorgligt. Snabbt får man ihop 4 portioner mat och smakmässigt kan man variera i en oändlighet.
 
Biffen kryddade jag med valfia kryddor, lök, lite potatismjöl och en skvätt mjölk (havremjölk för min del). Tryckte ut den i pannan och stekte den innan jag skar ett kors och vände bitarna och stekte andra sidan.
 
Stekte lite skivade champinjoner och när de var klara tillsatte jag tärnad tomat. Slög över lite creme fraiche tomat/chili.
 
Lagade risnudlarna enligt förpackningen. Värmde lite sugarsnaps.
 
Upp med risnudlar som en spegel på tallriken. Biffen ovanpå och sen tomat och champinjonröran på biffen. Sugarsnaps vid sidan om.
 
Mums!
 
Tyvärr ingen bild då jag var för glupsk :)
 
 
 
1 MariaG:

skriven

Smidig och enkel mat, och gott!
M

Svar: Ja, som det ska vara! Annars tappar jag lusten i vardagen till att få ordentlig mat. Svårt nog ändå :)
Frk M