Itrim frukost

4 kommentarer
Jag tänkte vi kanske kunde lista lite olika idéer kring mat a la itrim så inspirationen kan flöda. Hoppas ni är med mig. Först ut är frukost.
 
Min favorit frukost just nu är smoothie (hemmagjord).
 
ca 1,5 dl kvarg
1 dl tinade hallon (alt annan frukt/bär)
1 dl havremjölk

Allt brummar i mixern. Drickes i höga glas med sugrör :)
 
Idag plussade jag på en skiva wasa sport med 3% philadelphiost och ett par skivor rökt skinka.
 
Vad har ni för favoritfrukost?
 
1 MariaG:

skriven

Hur mycket kalorier räknar du med att det är i den där frukosten? och står du dig på den ända fram till lunch eller blir det förmiddagsmellis?

Just nu gillar jag fiberhavregrynsgröt, med skivad banan och lite steviaströ över och kokosmjölk.Ibland tar jag en portion och ibland en halv, beror på hur sent jag vaknar. Har superjobbigt med att räkna kalorier eller jag vill INTE räkna, tycker det måste funka ändå annars är det ju hopplöst!
M

Svar: Jag står på detta fram till lunch och det är någonstans mellan 200-250 kcal (beroende kvarg då förståss). Jag tror inte att man behöver räkna om man tänker på innehåll och följer handflatemetoden.
Tack för frukosttips! Det är publicerat på min frukostsida :)
Frk M

2 Cia:

skriven

Min favoritfrukost är mitt fördärv - surdegsbröd med dansk ost och te med mjölk. Sedan blir det samma till middag och gärna en kvällsmacka också.
Nu är den borta till förmån för Itrim-gröt som piffas med kanel eller kardemumma. Gott faktiskt.
När jag såsmåningom får äta gröt blir det havre- eller råg-gröt med frysta bär lite stevia och mjölk. Det har jag ätit med njutning tidigare innan jag ramlat ner i mackträsket igen. Tar man de frysta bätren direkt i nykokt gröt tinar dom lagom och gröten blir lagom varm fort.
Cia

Svar: Tack för tips! Det finns nu på min frukostsida :)
Dansk ost och surdegsbröd låter mums! Kanske man kan ha på en helgfrukost någon gång längre fram!
Frk M

3 Cia:

skriven

Det är precis det jag tränar på nu - bara smörgås till frukost lördag och söndag. Lite svårt att träna vanan när jag inte får äta smörgås alls men min hälsocoach satte det som ett förbättringsmål i alla fall. Jag har faktiskt hittat ett sätt att träna praktiskt. Nu får jag bara sätta till stevia på frukostgröten på lö o sö. Det är faktiskt ett bra mål. Förra veckan föll jag för att tycka att frdagen ju hör helgen till och använde stevia även då. Så dåligt tänkt och tur att jag tränar redan nu! :)
Cia

Svar: Övning ger färdighet. Äter du varierat eller vad är du inne i för fas?
Frk M

4 Cia:

skriven

LCD. Är i vecka 6 tror jag. Började 15 oktober. Känns lite tjatit redan men ska ta ett mål Handfast minus i juldagarna och på nyårsafton och lägga till de dagarna i vecka 13 så det blir 84 dagar allt som allt. Roligast är att ha kommit igång med träningen.
Cia

Svar: Härligt du är ju halvvägs! Kommer gå jättebra :)Fokusera inte på att det är tjatigt utan tänk hur du kan variera istället.

Var försiktig med att äta. Planera det noga så inte magen slår bakut. Diskutera det gärna med din coach om du inte redan har gjort det.
Frk M