Vad säger man?

2 kommentarer
Jag kallar det årsdag den dagen jag firar att jag varit tillsammans med sällskapet x antal år. Många tolkar det som 1-årsdag. Men om man inte har bröllopsdag så vad säger man?
 
Hur som gjorde kompis L en lysande stand in. Så roligt vi hade tills hon blev sjuk - ja inte av alkohol som man kan tro men någon kräksjuka. Hon hann hem men har sen kräkts hela natten. Vi åt tapas och delade maten och jag har inte varit dålig så matförgiftning tror jag inte på.
 
Nu sitter jag och hoppas att jag inte blivit smittad av något.
 
 
1 I mitt huvud:

skriven

Hoppas du klarar dig, magsjuka är inte kul nånstans.

Svar: Än så länge mår jag bra :)Hoppas verkligen att jag slipper.

Kul att du hittat min blogg :) Välkommen!
Frk M

2 MariaG:

skriven

Vet inte varför jag fick ihop att det var 1-års-firande??
Vi säger väl att vi har "bröllopsdag" rätt och slätt, var nog mer att jag läste av fel, en årsdag är ju inget som är 1 år....årsdagen av en händelse..jag som får tolka bättre i fortsättningen :-D
M

Svar: Inte bara du Maria som tror det är 1 år när jag säger årsdag. Menade inte att peka ut på något sätt. Kanske finns det något bättre ord. Undrar just vad andra säger?!?
Frk M