Dag 76 med itrim

3 kommentarer
Dag 76 med itrim gick i ett...
 
Skulle vara tidigt på jobb och ta emot en praktikant men kom i vanlig tid då jag satt fast i ett signalfel på tåget. Grrrrrrrrrrr! Det händer lite för ofta för att det ska vara ok. Nåväl jag var i alla fall där 30 sekunder innan henne :)
 
Full fart med möten om allt från scheman till byten av os och domäner till kundportaler och kunddata. Jisses vad jag är knäpp nu på kvällen.
 
Fick i alla fall lite paus på lunchen och tog mig en promenad. Skönt att rensa huvudet lite och helt underbart väder!
 
Nu på kvällen hemma så blev det lite mat igen. Torsk i ugn med salt, peppar, curry och lite chilipeppar. Överkokt broccoli och morot till det!
 
 
Antal steg: 11520
 
 
 
 
 
1 Lena:

skriven

oj vilka fina uppläggningar på mat! Ser riktigt smarrigt ut :)

Svar: Tack men vet inte om det är så fint direkt :) Här ska det liksom gå undan när man kommer hem. Annars får jag ju inte kryssa kryssen i boken :)
Frk M

2 MariaG:

skriven

Nyfiken, hur går det att äta? är det svårt att bara äta det du har lagt fram? vill du inte ha mer? blir du inte sötsugen efter maten? har du märkt nåt på vikten?

Som du märker är det här med att börja äta ett stooort orosmoment för mig...
m

Svar: Det går bra att äta! Äter 1 mål om dagen nu och försöker skapa rutiner kring det. Tex som att sitta och äta lugnt vid köksbordet. Jag blir mätt på det jag lägger upp och känner inte att jag vill ha mer. Det kommer säkert en dag då jag känner så också. Inget sötsug finns. Tror detta med måltidsordningen löser det. Vikten... har inte haft någon vägning. Själva maten jag äter nu har inte fler kalorier än måltidsersättningarna. Däremot tänker jag kanske att kroppen samlar lite vätska etc nu när man äter. Nästa vägning får ge svar!Var inte orolig utan planera :) Du har ju oss andra här på bloggarna också att ta stöd och hjälp ifrån! Jag har också köpt första kokboken från itrim och ser fram emot att prova några spännande recept ur den framöver.
Frk M

3 MariaG:

skriven

Tack för svar Frk M, känns tryggt och bra att du är lite före mig, då kan du leda, och jag lovar att jag ska försöka följa snällt ;-) ska sätta mig och planera inför nästa vecka, älskar lax i ugn så det får det bli på måndag :-D läääääängtar
M

Svar: Jag försöker ha fokus på att äta långsamt så mättnadskänsla mage etc hinner med. Det går bättre än vad jag trodde men ändå inte helt lätt. Är lite gasig annars fungerar det bra.
Det kommer gå toppen för dig :)
Frk M