Dag 84 med itrim

3 kommentarer
Dag 84 med itrim - en glädjens dag!
 
Idag är det dag 84 med itrim. Full fart från morgon till kväll och än är den inte slut då jag måste jobba lite ytterligare ikväll. Straffet för att man var ledig en dag kanske ;)
 
Tog min härliga lunchpromenad mellan alla möten i alla fall så det var en befrielse. Köpte då en stor balja till tekopp att ha på jobbet :) Har tänkt på det från dag 1 på mitt nuvarande jobb men inte riktigt mäktat med.
 
Glädjens dag ja... jag började mitt jobb i januari i år. En eftersatt verksamhet som haft samma chef i 28 år... något större driv fanns alltså inte för att prata om utveckling. Detta innebär ganska stora förändringar för en arbetsgrupp när det kommer en ny chef, vilket då blev jag. Idag kom resultatet av medarbetarenkäten. 100% hade svarat och det är toppresultat för mig som chef! Så pass bra att till och med personalavdelningen kom förbi och gratulerade och då är vi en stor verksamhet med över 4000 anställda. Det är belöningen för att jag sliter så hårt just nu för att få allt på rätt köl. Inte sagt att personalen inte sliter för det gör dem med att vänja sig vid ny chef och en hel del nytänk och nya arbetssätt.
 
Glad i hågen skuttade jag förbi itrim på hemvägen. Zum, zum, zum så var det klart och nu över till lite mera jobb innan det är natta.
 
Dagens mat glömde jag att fota i min iver och den blev inte så fantasifull. Rökt kalkon med kokt blomkål och kokta morötter.
 
Antal steg: 11069
 
Då jag inte har en matbild kommer en bild på min nyinköpta mugg från Åhléns!
 
 
 
 
1 Lena:

skriven

Stort grattis, så roligt att få sådant beröm. Förstår att du är glad :)
Sånt lever man länge på!!!

Jättefin mugg

Är verkligen jätteglad för din skull. Om du nu hälften av det du skriver här på bloggen förtjänar du all credit =D

Svar: Tack jag är så glad att jag har gänget med mig. Då kan vi verkligen åstadkomma saker istället för att dra åt olika håll.
Älskar nya muggen eller ska man säga baljan ;)
Frk M

2 Lena:

skriven

gör hälften ska det stå ;)

3 MariaG:

skriven

Stort Grattis, det är INTE lätt att komma in som ny chef, hur bra och duktig man än är så ska man få personalen med sig och det är svårt!!

Satte mitt kaffe i halsen, sitter nämligen och dricker mitt morgonkaffe i min TEMUGG som är exakt likadan som din haha, vad kul!
M

Svar: Nej, det är ju alltid lite pirrigt att komma in så och blir en ganska lång avkänningsperiod. Är superglad!
Visst är muggen härlig :)
Frk M