Dag 88 med itrim

3 kommentarer
Dag 88 med itrim. 
 
Var sååå trött imorse att jag började min dag i soffan istället för att hänga på låset till itrim som jag brukar. Körde igång tvättstugan och gick och tränade och slutförde tvättstugan. Sen blev det shopping.
 
På bussen till affärsområdet träffade jag en granne som jag lockat till itrim. Hon har kört en vecka nu och är fortfarande positiv. Härligt. Jag håller tummarna att det går lika bra för henne som det har gjort för mig.
 
Det blev en korg på Jysk och lite flukt på Chilli för att sen ladda med ljus på ikea samt att jag köpte en filt till jobbet. Fryser så in i bängen på mitt lilla kontor.
 
 
Antal steg: 8147
 
 
Middagen blev en favorit från igår :)
 
 
1 Anna Ahlvin:

skriven

Gud vad det såg gott ut :) Rostbiff?
Ikea hade jag behövt till men det har vi inte här på Gotland:)
Sitter nu inlindad i en skön filt jag oxå, för från att ha varit en kamin har jag nu blivit en fryslort sedan kilona radat. Men... Det är en värdslig sak som Karlsson på taket hade sagt:)

Svar: Det är biff i bit som jag låtit gå sakta i ugnen ingniden med salt, peppar, paprika och vitlök. Skivat lagom tunt med kniv.
Jag är bortskämd med att ha IKEA 20 minuter från där jag bor. Blir mycket många vändor dit bara för att ladda med ljus :)

Ja, är det därför jag fryser så kan jag frysa hela dagarna :)
Frk M

2 Lena:

skriven

Kul att du inspirerar andra :)

Hoppas maten smakar lika god som den ser ut, mums!

Filt låter mysigt! Själv har jag insett att lammullskoftor är stickiga men varma ;)

Svar: Lammull borde vara mjukt tycker jag :) Kanske något blandat i som sticker....

Maten smakar utsökt :) Bara lite svårt ibland att få tiden att gå ihop med planering, shopping och matlagning.
Frk M

3 MariaG:

skriven

Shopping är alltid kul, alltid hittar man nåt :-D
Frysa=usch, har nu dock hittat en långärmad topp hos HM som jag köpt och har under mina stickade tröjor, värmer rätt bra, och så har jag nästan alltid en stooor scarves i halsen, vare sig jag är inne eller ute, värmer också gott!
M

Svar: Ja, en undertröja eller två till måste införskaffas. Hemma sitter jag numera i tjocka fleecetröjor och snyggar upp tillvaron... not!
Frk M