Framtidsgeneratorn

Kommentera
Då jag har många unga läsare (märkligt nog men väldigt roligt!) så skulle jag vilja tipsa om Framtidsgeneratorn nu när det snart börjar bli dags för skolval.
 
 
 
Jag kommer själv ihåg hur det var när man skulle välja in på gymnasiet. Hur skulle man veta vad man ville göra tills man var 65? Det är ta mig tusan inte enkelt.
 
Jag är idag 39 så nu är det ju några år sedan och jag vet att man gör en mängd saker fram tills dess att man är 65. Det är inget livstidsval men det är nog så viktigt att man väljer något man är intresserad av.
 
Framtidsgeneratorn ger vägledning och hjälper dig att fånga det du är intresserad av. Prova! Den ger dig tips om yrkesval, hur könsfördelningen ser ut, snabbfakta om hur många studieplatser som finns och på hur många orter utbildning inom yrkesvalen ges på.
 
Lycka till! Ni unga är vår framtid. Er behöver vi satsa på!