Dag 50 med itrim

2 kommentarer
Tänk! Dag 50 med itrim har nu passerats.
 
Idag har det varit introduktionsdag för nyanställda på jobbet. Jag kan i och för sig inte riktigt kalla mig för nyanställd längre men det var första tillfället som inte krockade med något annat. Så still på rumpan hela dagen men som vanligt så kom jag ut på lunchen en sväng. Det gäller att hålla i den rutinen då jag lätt kan jobba genom lunchen också i stressiga tider.
 
Under kvällen startade min sykurs upp. Kul med samma gamla gäng och vi har roligt men lite som så så känns det att vi inte längre har något att säga varandra. Förstår ni hur jag menar?
 
Jag sydde i alla fall färdigt en topp som varit vilande i säkert 3 år då jag växte ur den innan den blev klar. Nu får jag i alla fall igen den men med några kilon bort från mig till så sitter den också bra. Nästa projekt är att få klart en klänning som inte blivit klar av samma anledning.
 
 
Antal steg: 14030
 
1 Lena:

skriven

Super att du håller din lunchrast promenad. Fortsätt med det och tumma aldrig för då är det så lätt att man gör det till en vana. Tror att det gör dig gott med ditt stressiga jobb.

Kul att sy!!! Jag vet exakt vad du menar med din grupp. Man stagnerar lite liksom...
Hoppas ni får det bra i vilket fall. Det känns som en paus i vardagen ändå!

Svar: Det gör verkligen gott med lunchpromenad :)
Ja det är ett avbrott och det är kul men stagnerat och jag börjar irritera mig också vilket inte alls är bra.
Frk M

2 MariaG:

skriven

Kul med sygrupp, men har du med dig din symaskin då? eller hur fungerar det? Tråkigt när man känner att man inte har nåt att prata om längre, kanske det blir bättre längre fram..?
Jag brukar alltid sticka framåt hösten, och jag kan bara sticka halsdukar, hihi, men roligt är det.
M

Svar: Jag har ordnat så vi får vara i en riktig syslöjdssal så allt finns som behövs. Ja materialet måste vi ju själva hålla med då förståss :)
Sticka är jag urdålig på men skulle vilja kunna. Samma med virka.
Frk M