Dagens runda

2 kommentarer
Dagens runda kändes betydligt bättre än igår. Då värkte ryggen för varje steg. Idag nästan ingenting.
 
Igår och idag sprang jag längre springintervaller men var snittmässigt ändå långsammare än i förrgår. Jag eller runkeeper? Tror det är jag.
 
Sprang idag 2 min gick 30 sekunder i intervaller. Ingen indealisk intervall med runkeeper då det slog ut all återkoppling... Imorgon eller onsdag blir det längre springintervaller. Ökar mikroskopsikt varje gång. Får se hur länge det håller och var det slutar.
 
Kan inte låta bli att avundas er lite som skriver sprang 1 mil och 1,5 mil etc. Men jag VET det ligger slit bakom detta och ni är värda varje framgång :)
 
Det vore roligt att höra om era upplägg att nå dit ni nått. Hur gjorde ni?
 
1 Lena:

skriven

Heja dig!
Alla kämpar på i sitt eget tempo...
Jag har med mig tusentals fysträningstimmar sen jag var 7år. Vet dock att löpning är en träningsform som man aldrig blir för gammal för att börja med.
Du gör helt rätt. Alternera löpning och promenad, när det sen känns bra handlar det om att pusha sig över den jobbiga gränsen. :)

Svar: Ja så är det väl... i mitt nya liv efter detta projekt ska jag hinna med allt jag inte hinner nu :)
Frk M

2 MariaG:

skriven

Haha ja jag är väl ett dåligt exempel på hur man ska göra ;-D
Jag började springa 2 km av min slinga sen gick jag resten och sen ökade jag på springdelen till jag sprang hela sträckan....Mest skador i början men hade ju "fel fötter" fick sulor som funkade då men sämre nu!?
I början trodde jag aldrig jag skulle ens orka springa 5 km i ett sträck, men helt plötsligt så går det! Kontinuitet har varit viktigt för mig, för att inte hamna i soffan och komma ifrån löpningen. Men som sagt min kropp håller ju inte så något fel gör jag ju (går ut för hårt.....fast jag kan inte hålla med om det iallafall inte alltid ...)
Lycka till, bara att fortsätta kämpa :-D
M

Svar: Inte är du något dåligt exempel inte. Hoppas det snart löser sig med skador!
Frk M