Memory lane

3 kommentarer
Har haft en så himla skön kväll med Beatles tema på puben. Själv levde jag ju inte under deras storhetstid men som musiker har jag spelat dem mycket. Musiken fortsatte jag inte med som vuxen.
 
Memory lane syftar dock till att jag efter många många många år, närmare bestämt ca 12 år sen, träffat mitt ex. Vi har haft happy birhday och merry christmas kontakt och sen en del telefonsamtal men sen jag träffade min nuvarande inte kontakt alls då jag inte ville. Mitt bagage skulle förbli mitt bagage. Tog kontakt då han är arkitekt och jag behöve någonstans att fly undan. Som arkitekt har han alltid något tillgängligt. Jag hade tur att en gammal övernattningslägenhet sen förr fanns kvar i hans ägo. Det är som att krypa till korset...
 
Men han lyssnar, han finns, han skulle åkt hem men stannar, han kan mig, han ser jag inte mår bra. Kanske blir det ännu mer kaos men jag behöver ork via någon annan.
 
Nu blev det mörkt... det var inte meningen. Ikväll var vi och lyssnade på ett band vi lyssnade på förr. En kompis till Mr. Som vi sjungit och stampat takten ikväll...nu är det godnatt så får vi se om morgondagen blir lika bra. Tvivlar lite på det och laddar med massa vatten nu innan sänggång. 
 
 
 
1 Malla:

skriven

Vänner finns där när man behöver dom, så är det bara. Var glad för att han finns och ta vara på det. Vad spännande det lät med din musikbakgrund, det måste du berätta mer om :)
Kram / Malla

Svar: Ja, bara det inte trasslar till ännu mer. Jag är inte bra på att visa svaga sidor och nu fick jag göra det i sista utväg. Å vad har jag för rätt att klampa in med ett kaos i ett liv som jag valt att inte ha med i mitt tidigare? Mantrat det kommer bli bättre snurrar på högvarv.
Musiker under uppväxtåren. Inget speciellt egentligen. Var duktig på piano och de runt om mig ville mer än jag så det tog slut på det roliga. Har inte suttit vid ett piano på närmare 20 år nu... så det kan bli.
Frk M

2 Lena:

skriven

Tycker det låter toppen att du kan få lite energi av nån annan. Ta allt du behöver för du är väldigt duktig på att ge till andra. Var rädd om dig <3

Svar: Kämpar... det blir bättre, jag vet det.Uppskattar all omtanke <3
Frk M

3 MariaG:

skriven

Vilken jobbig vändning ditt liv har tagit nu :-( Hoppas ditt ex kan vara en del i din väg tillbaka till det "normala" igen!
Ingen ska behöva "fly" sitt eget hem för att få vara ifred, blir ledsen över att läsa att så är fallet :-(

Tänker på dig och önskar det fanns något jag kunde göra!!

kram/M

Svar: Det finns en positiv sak... det kan bara bli bättre!Obeslutsamheten är värst hos mig just nu. Jag borde agera men energi och tilltro saknas.
Frk M