PMS runda

En kommentar
Idag av alla dagar så förskte jag mig på en löprunda. Vet inte varför men kroppen behövde röra på sig. Att springa på asfalt är inte idealiskt för mig och min rygg.
 
Ryggen värker då jag slarvat rejält med träning och annan rörelse de senaste veckorna. PMS har jag också, fast inte så farligt som förr, så brösten ömmar och kroppen känns supertung.
 
Ut på en kort runda tog jag mig i alla fall. Tänkte springa 30 gå 30. Det gjorde jag tills jag kom hem och såg jag ändrat programmet någon gång till 35/30. Bra en massa bonus sekunder på springsidan eller kanske jag ska säga lufssidan.
 
Jag har en runda på drygt 3 km som jag tänkte jag skulle förska lufsa runt 3 gånger i veckan nu. Det kanske ryggen håller för och jag får motionen tillgänglig dygnet runt. Vi får väla se hur det går.
 
Så hur gick det förutom att jag tog mig runt då? Jo jag blev lite svettig och konditionen orkade med. Tiden blev ju urusel med tanke på hur mycket jag gick men den kan ju bara bli bättre.
 
Nästa gång tänkte jag springa 40/30 så får vi se om jag märker någon större skillnad.
 
1 Malla:

skriven

Som Itrim säger: Den bästa motionen är den som blir av! Hejja hejja

Svar: Helt sant Malla! Nu är det på det igen.
Frk M