Tuffa tider

Kommentera
Jag är i slutfasen av ett stort projekt. Eller egentligen är det fas 1 i ett projekt men när detta är över så är delen med flest moment klart. Jag ska inte säga att det går som på räls. Leverantören befinner sig just nu på mars. Stor firma och man förhandlar och sätter flöden med fel folk. Som tex uppgifter till en programmering som syns i systemen vill de skicka ut tekniker på plats för att hämta in vid varje programmeringsmoment. Det innebär kostnade som skjuter i höjden och kund får vänta ytterligare på leverans. Man kan tro de aldrig gjort sånt här tidigar
 
TIll detta har jag en ny controller som inte grejar att prissätta våra tjänster som förändras och paketeras om. Det får jag fixa i helgen då det ska vara klart nästa vecka.
 
Till detta är jag i fasen då massor måste lösas bara av miljarder aktiviteter som ingår i ett projekt.
 
Jag blir galen kan jag lova.
 
 
Andas!