Det här med politik

En kommentar
Jag brukar inte prata politik i bloggen då jag tycker att det inte hör hemma i min blogg. Men jag är ganska så blå i alla fall men det tror jag man kan klura ut utan att jag säger det själv.
 
Funderar en del kring valet som kommer i höst. Det är en rysare oavsett hur man ställer sig.
 
Alliansen har en gemensam politik men är inte lika stabila som förr. De måste fokusera på gemenskapen om de ska ta detta och lyckas föra en stabil politik vilket är viktigt för Sverige. 
 
De rödgröna måste också skapa ett samarbete för att ta detta. Den stora problematiken som jag ser det är att de inte har en gemensam politik. Det kommer skapa ett Sverige i kaos. Att inte ha strategiska och långsiktiga planer gemensamt kommer skada Sverige. Det kommer få det mesta att rusa iväg siffermässigt tyvärr. Mest av allt är att de som deras anhängare röstar på kanske inte ens blir aktuellt sen i deras gemensamma politik.
 
Å viktigast av allt är för mig att SD nu inte får en stor vågmästarroll som sätter politiken ur spel.
 
Jag vet vad jag vill. Du vet säkert vad du vill. Oavsett så måste vi alla hålla med om att det blir en rysare.
 
Nog med politik i denna blogg!
 
1 Susanne:

skriven

Jag vet iaf jag ska rösta på och vi är rätt lika vid våra val.
Sv: USA resan börjar med New Orleans, bilar sedan till South Beach, Miami, åker ut på en Karibienkryssning och sedan South Beach igen innan vi åker hem till gamla Svedala.
Kram

Svar: Låter som en underbar resa!Har du varit i USA förr?
Frk M