Alzheimers

En kommentar
När det inte kan bli mer tungt så är det just det det blir.
 
Jag har skrivit tidigare om mamma och att jag inte ansett hennes huvud vara ok. De flesta i familjen har skyllt på medicineringar, trauma etc men jag har tjatat på.
 
I veckan som gick var det neurologbesök och jo alzheimers i form av parkinsdemens har utvecklats och det har gått fort. Det är inte särskilt längesedan minnestester gjordes och allt var ok.
 
Jag har inte grepp om läget men det finns en ny effektiv medicin. Det jag vet mer är att den skrivs ut för måttlig och svår Alzheimers. Måste få kläm på vilket förlopp som kan väntas och hur hon bedöms idag.
 
1 Mia:

skriven

Hemskt! Det är en hemsk sjukdom. Pendlar hon
mellan klarhet och förvirrat? När min farmor fick Alzheimers
pendlade hon mellan att vara riktigt klar till mycket snurrig, för
att sedan gråta och be om ursäkt. Det var en mycket hemsk tid.
Det bästa är om den utvecklas långsamt. Men ibland som i farmors fall gick allt mycket fort och det var tur för henne själv och för oss att slippa lida under lång tid.

Hoppas att det finns någon bra bromsmedicin.

Tänker på dig!

Kram/Mia

Svar: Ja det är väldigt upp och ned. Hur progressen ser ut vet vi inte i dagsläget. Vi har nog inte riktigt landat i allt.
Frk M