Chokladtryfffel i all enkelhet

En kommentar
Igår gjorde jag chokladtryffel i all enkelhet. Kanske inte de mest lyxiga men väldigt enkla.
 
1,5 dl vispgrädde
100 gram smör
300 gram mörk choklad
2 msk valfri smaksättning. Jag tog cointreau då jag tycker apelsin touchen är god.
 
Koka upp grädda och smör. Rör så smöret smälter.
Lägg ned chokladen i bitar så den smälter.
Tillsätt smaksättningen.
 
Häll över i en skål.
Låt stelna ca 1 timme i kyl (beroende på hur din skål ser ut. För mig lät jag den vara ca 1,5 timmar.
Istället för att göra ägg eller bollar valde jag att spritsa min tryffel vilket gick jättebra.
När du format din tryffel kan du ha på lite kakao om du vill.
Låt sedan tryffel stå svalt ytterligare en timma innan du bjuder på den :)
 
 
 
1 MariaG:

skriven

Ser försvinnande gott ut....:-D

Svar: Det var lite för gott!
Frk M