Det här kommer aldrig att gå

2 kommentarer
Mamma hade varit hemma ca 3 timmar och pappa hunnit gråta 2 ggr. Något är väldigt fel i mammas huvud och det går inte att få henne att förstå eller handla normalt. Jag vill ha huvudet undersökt omgående. Övriga familjemedlemmar har bromsat genom att skylla på trauma, mediciner etc. Nu är de också med på noterna.
 
I kombination har de tackat nej till massor av hjälp. Nu sitter vi där...det går inte ihop sig med livet och det jobb jag i alla fall har. Har erbjudit mig att byta jobb men nej nej nej... nu är det panik. Jag tror det bara är en väldigt kort tidsfråga innan mamma är på sjukhus igen. Senast hon var hemma var i mitten av september.
 
1 Cia:

skriven

Så jobbigt! Men ibland är det så här - man måste få prova på hemmaplan innan alla förstår hur annorlunda livet har blivit. Det tog tre långa sjukhusvistelser innan min mamma accepterade att hon behövde hemtjänst minst tre ggr per dag för att klara sig hemma. Och hon är ändå hyfsat normal i huvudet.
Hoppas ni får till en bra tillvaro för dina föräldrar.
Cia

Svar: Ja, det är rörigt. Jag vet saker måste få ta tid ibland men... just nu längtar jag bara bort. Är så "mätt" på allt.
Frk M

2 Anonym:

skriven

Förstår det. Oron när vi åkte på semester i somras blandades med en stor lättnad. Det kändes lite som att fly. Hoppas att det snart stabiliserar sig för er
Cia

Svar: Det är som att åka kana utför... men någonstans tar den slut.
Frk M