En itrimhelg med guldkant

3 kommentarer
Denna helg har jag levt itrimliv med guldkant. Å vad är det... hm kanske inte direkt något att rekommendera men jag har lyckat med två pass på itrim, ett lugnare igår och ett ösigare idag. Rosslar på ganska mycket men så länge jag får luft är jag glad och kör på.
 
Vidare har jag jobbat på i ett utom för mina härliga fotograferingar... *not*, inläggen, en promenad igår och träningen så mat har varit barer främst. Guldkanten, som då inte rekommenderas tillsammans med övrigt itrimliv, har varit vin på kvällskvisten. Å ni, man behöver inte särskilt mycket när man lever på barer ;)
 
Imorgon är det start på jobbveckan igen. Måndagar är köriga dagar så det blir itrimtänk därefter ska jag försöka få i mig luncher i alla fall. Äta lunch gör det svårt att komma ihåg mellanmålet. Klocka måste ställas.
 
Jag har så himla svårt att komma till en vardag och komma ifrån itrimbarer. Innan itrim så åt jag ju inte alla mål ibland inga alls... Hur tänker ni och planerar ni för att allt ska gå ihop?
 
 
 
1 Cia:

skriven

Har också börjat missa en del och tagit austronat-mat till lunch. Inte bra då ett mål är att planera bra så det blir lagad mat till lunch. Denna vecka blir det bättre. Måste göra mat så det blir över på helgerna för på vardagarna kan jag vara för trött. Planering, planering, planering. Att det ska vara så svårt!
Cia

Svar: Austronat-mat *skrattar*. Jag har vant mig så pass att jag tycker det numera smakar gott :o
Planering är supersvårt!
Frk M

2 Lena:

skriven

Sorry, på den biten kan jag faktiskt inte hjälpa dig. Jag har alltid ansett att maten är superviktig och saker som man tycker är superviktiga tar man sig alltid tid till. Även om jag är trött en kväll så ställer jag mig och lagar mat istället för en macka. Det gjorde jag även innan barnen kom. Mitt tips är väl att alltid ha ingredienser hemma. Det behövs ju inte så mycket egentligen. Tonfiskburkar, färdigskuren sallad, frysta kycklingfileer och frysta wokgrönsaker. Maten tar inte mer än 15 min att fixa MEN det är ju oftast inte det som är problemet utan det handlar ju om vilka sorts rutiner man har. Så även om jag tycker det är lätt så är det inte det för en annan =D
Dock tycker jag barer är bättre än att hoppa över måltider så du har ju ändå tagit ett steg framåt =D

Svar: Ja, fast det är inte alltid orken som tryter men detta med måltidsordning är ju hopplöst om man inte är ledig tycker jag :o
Bra "snabbmat" är jag annars ganska bra på :)
Frk M

3 MariaG:

skriven

Oj ja hur gör man...som Lena säger, ha ingredienser hemma!! Jag är ju så enkelspårig av mig att jag skulle kunna äta lax och wookgrönsaker i en månad utan att tycka det är konstigt alls...eller kyckling och grönsallad....men familjen kräver ju liiite omväxling (sååå jobbiga de är, haha) Få in matlagningen och mattiderna som en rutin, kämpa precis som du gör med dina rutiner på jobbet, envishet är det som gäller! Sen håller jag med Lena, hellre bar en mackor, eller pan pizza...:-O
Lycka till!

Svar: Jag är periodare. Så till den grad att sällskapet ibland börjar tycka om saker för att han inte får något annat :)
Frk M