Mitt nya strukturerade jag - eller?

3 kommentarer
Som ni kanske kommer ihåg körde jag ett 31 dagars program för att bli mer strukturerad. Har det fallit väl ut?
Jag måste nog ändå vara väldigt ärlig och säga ja :)
 
Det finns massor att jobba på och även finslipa på inom de uppgifter jag gjorde under de 30 dagarna men jag har ett stort fokus på mitt chefsjobb med hjälp av detta. Jag måste implementera samma tänk i nästa nivå även om jag i viss mån redan har det, jag talar om projekten som just nu är allt för många och som driver mig till vansinne då de inte löper på av olika anledningar.
 
Vad jag tagit till mig mest är nog att genom att samla alla uppgifter i en "Att göra" lista (och inte flera olika) så jobbar jag inte efter inkommande mail vilket är lätt hänt. Då mailfloran är oerhört hög blir således inget annat gjort när jag gör det... de ständigt inkommande mailen har nog stressat mig mer än jag trott.
 
Jag gillar också morgonrutinen. Även om jag hade en innan så har den finslipats och jag kan verkligen släppa taget och börja utföra uppgifterna mer fokuserat när de väl är klara.
 
Får också mindre och mindre saker på skrivbordet och målet är att högarna snart ska vara borta helt. Bara ha framme det som jag ska jobba med just den dagen vilket förhoppningsvis skapar mer fokus.
 
Jag har också blivit bättre på att fråga om deadlines för saker och ting samt vilken nivå de ska vara på för att inte överarbeta eller lättare kunna planera in uppgiften.
 
Det här med att säga nej till möten är svårt. Jag över ihärdigast på olika säljare som vill ha möten. Den måste man ändå vara väldigt tydlig mot :)
 
Sist och slutligen - jobbar jag mindre? Nej för tusan! Galet långa arbetsdagar 7 dagar i veckan just nu men jag har fokus. Utan det skulle jag krevera.
 
1 MariaG:

skriven

Ler lite, du har verkligen strukturerat upp ditt arbetsliv, så synd bara att det inte resulterade i liiite mindre arbete för din del ...men av det jag läser mellan raderna så ÄLSKAR du verkligen ditt jobb och det är ju inte fel...då kan man jobba skiten ur sig....Bara man unnar sig lite ledigt emellanåt, och det gör du ju!!
M

Svar: Jag älskar mitt jobb men har väldigt svårt att sätta stopp... Efter maj kommer det lätta är mitt mantra just nu.
Frk M

2 Mia:

skriven

Härligt att se att ditt tänk har gett resultat. Det finns
som du säger perioder där man måste jobba på och
trivs man med det så går det för stunden. Hoppas du under den lugnare perioden får koppla av. Du gör ett bra jobb!

Svar: Det gäller bara att kunna sätta stopp. Det är jag fruktansvärt dålig på. Rakt in i kaklet liksom!
Tycker också du gör ett bra jobb :) Låter givande och spännande. Har också jobbar som utbildare en gång i tiden.
Frk M

3 Malla Sjöholm:

skriven

Bra jobbat av dig, delmål är viktiga. Slutmålet är väl vara att jobba 5 dgr i veckan :). Hejja dig Frk M!!

Svar: Ja, det är målet. Jag trodde jag skulle få avsluta ett projekt i april men nu blir det maj... men man kan också se det positivt och se att jag får mer tid på mig i projektet...
Frk M