Resultat striplac

2 kommentarer
Nu har jag använt striplac ett tag och hur är då resultatet?
 
Jo det sitter jättebra när man lagt på det ordenltligt. Dvs på ren nagelyta. Jämfört med gellack så sitter det något sämre men å andra sidan vill man inte ha det kvar längre pga den utväxt av nageln som sker. Tycker på så vis att det är superbra.
 
Det är också mycket lätt att ta bort. Jämfört med gellack en dröm. Det som är tråkigt är att, säkert beroende på nagelkvalité, så följer en del av negeln med så de blir tunnare. Men jämför jag på mig hur skadorna blir i jämförelsevis med gellack så är det något bättre. Det ska finnas något medel som gör det ännu lättare att ta bort så jag ska prova det också och se om det minskar skadorna.
 
Senatse resultatet på naglarna blev bra även om jag var trött och gjorde mer än snabblackning än var ordentlig. Dock var lacker mörkade än vad jag trodde det skulle vara. Färgen var parisienne nude och jag trodde det skulle vara mer nude än grått. Men jag gillar denna färg också.
 
Kan inte låta bli att förfäras vad gamla mina händer blivit... chockerande!
 
 
1 MariaG:

skriven

Gillar också färgen, går till mycket, neutral färg!

Du pratar om att dina händer ser gamla ut, du har iallafall inte åldersfläckar på dina!!!...

M

Svar: Ja den är bra på så sätt. Förut lackade jag alltid naglarna efter vad jag hade för kläder men sånt orkar jag inte med längre. Numera kan jag ha röda naglar och en orange kofta som tex skedde i veckan som gick :)
Åldersfläckarna är säkert där imorgon... *ångest*
Frk M

2 Linda:

skriven

Sen jag började fota min händer/naglar har jag också uppmärksammat hur de åldras, vilket innebär att jag åldras. Men jag gör det med grace. :D

Svar: Härlig inställning!
Frk M