Dag 17 i försöket att bli mer strukturerad

Kommentera
Fortsätter mitt försök. Fokus finns fortfarande på att ha just fokus.

Dag 17 handlar om att skapa bättre balans mellan tid i möten och ostörd tid, *host* *host*.
 
Uppgiften är:
  • fundera på hur mycket tid jag behöver varje vecka för att kunna arbeta ostört med uppgifter som jag gör på egen hand.
  • titta igenom kalendern och försök hitta återkommande lugna tider då du kan jobba ostört.
  • bestäm dig för en eller flera fasta tider i veckan då du ska arbeta ostört.

Bra! Nu har jag bestämt dig. Nu ska jag bara hålla det!
 
Jag har kommit fram till följande:
  • Minst 2,5 timmar per dag behöver jag då jag både har personalärenden och kundärenden att ta hand om.
  • Jag har avsatt:
    - varje dag efter kl 16 vilket ger mig ungefär 1 timme per dag (utom då jag har externa möten)
    - bokat av de flesta fredag eftermiddagar då de inte är populära vilket ger mig ca 2 timmar till
    - bokat av måndag förmiddagar då de inte heller är riktigt populära vilket ger mig ca 2 timmar
    - bokat av onsdagar efter projektmötena vilket ger mig ca 4 timmar
Totalt ger det mig ca 13 timmar. Nu ska det bara hållas vilket inte är så lätt. Förhoppningsvis klarar jag av att göra jobbet på mindre tid med mer struktur. Det är i alla fall min förhoppning.