Dag 20 i försöket att bli mer strukturerad

Kommentera
Idag handlar försöket om att göra saker i rätt tid. När ska du leverera vad?
 
I största allmänhet är vi nog rätt dåliga på att tala om när vi behöver saker men framförallt att fråga när personen som efterfrågar någon tjänst/produkt vill ha leverans. Jag har blivit bättre på det men är långt ifrån bra på att skaffa mig tydliga deadlines. 
 
Uppgiften idag var:
  • fråga när behöver du det? när någon ber dig göra något.
 
Jag har idag:
  • frågat en säljare från en leverantör när de behöver sina uppgifter.
  • frågat en kund som behövde en tjänst om när de ville ha leverans.
 
När det verkligen är smällfullt i min kalender och högarna välter så brukar jag faktiskt fråga när leverans önskas för att kunna prioritera rätt. Jag ska tydligen fortsätta med det :)