Dag 25 & 26 i försöket att bli mer strukturerad

Kommentera
Det blev att jag hanterade två dagar idag i mitt projekt över att bli mer strukturerad.
 
Dag 25 handlade om att skapa en morgonrutin.
Vad behöver jag göra för att få en perfekt start på arbetsdagen?
 
Uppgiften var:
  • skapa en morgonrutin
 
Min morgonrutin ser ut som följande:
  • Stäm av personalsituationen/schemat
  • Planera om/ring in vikarier
  • Ta en koll på dagens "Att göra" uppgifter och gör en prioritering bland dem
  • Ta en koll i kalenderns på dagens möten och plocka fram de underlag du redan förberett
 
Detta har jag haft som morgonrutin ganska länge och den fungerar väl. När detta är satt kan jag koppla av och börja hantera olika uppgifter.
 
 
Dag 26 handlade om att ta vara på dina svar.
Hur ofta svarar men inte på samma fråga till olika personer? Kan man ha svaren förberedda?
 
Uppgiftern var:
  • Öppna ett nytt dokument och gör en mall för dina FAQ:er
  • Spara dokumentet så det finns tillgängligt för alla som ska läsa det
  • Berätta om din nya FAQ
 
Jag gjorde:
  • Ett nytt dokument som jag döpte till FAQ
  • Kom inte på några återkommande frågor direkt så jag sparade det hos mig själv tillsvidare
  • Lovade mig att för varje svar jag ger någon så ska jag fundera på om det är återkommande och i så fall logga det