Dag 29 i försöket att bli mer strukturerad

Kommentera
Idag är det dag 29 i försöket att bli strukturerad.
 
Dag 29 handlar om skrivkramp och hur mycket vi formulerar och omformulerar. Fast har vi verkligen inte skrivit detta eller något liknande tidigare? Kan man inte ha mallar/färdiga texter eller någon bank att utgå ifrån.
 
Dagens uppgift är:
  • Skapa ett ställe där du sparar dina texter.
  • Gör dem lätt nåbara digitalt.
  • Leta upp en formulering bland skickade mail och lägg in dem i textbanken.
 
Jag har gjort följande:
  • Påmint mig om att jag ska använda brevmallar/signaturer ännu mer för återkommande svar på mailfrågor. Då är det bara att smacka dit svaret och trycka på skicka (alt kanske man måste göra någon anpassning/redigering).
  • Vad gäller infotexter på intranätet har jag redan en bank då jag sparar detta i en mapp i mappen för intranätet. På samma sätt sparar jag all info för tex uppgraderingar av system etc i mappen för systemet. Då är det bara att damma av texterna.
  • Påminne rmig igen om att spara undan fler texter på liknande sätt.