Dag 30 i försöket att bli mer strukturerad

Kommentera
Dag 30 handlar om "Tickler file".  För att slippa ha bordet fullt av pappershögar så kan man använda sig av en tickler file. Bäst är nog om man kan ha en större variant än vad jag har men jag tror min räcker gott än.
 
Så vad är en tickler file?
Tänk er mappar som är numrerade efter månadens datum 1-31 noch sen några till som kan ha månader eller kanske också år. Dit förvarar du papprena du ska använda senare. Tex du skriver ut något för att du ska titta på det imorgon då du jobbar med en viss uppgift. Eller kanske agendan till ett möte som sker i på tisdag nästa vecka.
 
Så ned i mappen för avsedd dag så ligger det inte och skräpar på skrivbordet, gömmer annat, eller distraherar dig på något sätt.
 
Min modell är som sagt var mycket enklare man jag börjar med den och tror den räcker långt. Om jag behöver mer så får jag utöka.
 
Så vad gjorde jag:
  • Jag tog 6 st vanliga brevbackar. Nivet sådana som man liksom skjuter i varandra lite och var vanliga att användas som in och utkorg tidigare på arbetsborden innan mailen kom... jo jag är inte purung.
  • Jag gav dem namnen måndag, tisdag, osv. Sista backen lämnade jag tom för att dit lägger jag allt som inte finns inom räckhåll för de andra backarna.
Detta fungerar bra för nya papper som kommer in. Sakta men säkert försvinner också befintliga högar!