Dag 31 i försöket att bli mer strukturerad

En kommentar
Dag 31 är arbetsfri förutom reflektion över de förändringar som jag gjort. Jag har ändrat ganska många arbetssätt. Nu gäller det att hålla i och förfina. I takt med att jobbet eskalerat har jag inte direkt jobbat mindre men jag har ändå känslan av kontroll vilket jag tror att jag inte skulle ha haft om jag inte gjort denna resa.
 
Jag ska fortsätta jobba efter metoderna och jag hoppas att jag på sikt nu kommer fortsätta ha kontroll och i takt med att arbetet lugnar ned sig också kan jobba färre timmar än jag tidigare gjorde under normala arbetsförhållanden.
 
Många bra tips har jag fått. Speciellt tickler file gillar jag även om jag gjorde en enkel modell. Sen att jag faktiskt samlade alla "Att göra" uppgifter på ett och samma ställe. Sånt man bara tänker men aldrig gör. Börjar mer och mer delegera också och inte vara lika snäll vilket också skapar utrymme.
 
Vill ni verkligen ha tips och idéer så följ boken Klart: Bli superstrukturerad på 31 dagar.
 
Jag har till och med börjat ta in saker från den i mina personliga mål på jobbet.
 
1 Malla Sjöholm:

skriven

Ja även om arbetsbelastningen inte är mindre så är känslan att ha lite mer kontroll så avgörande. Ibland kan det räcka att städa skrivbordet för att få en bättre känsla :)
Bra jobbat av dig! Jag är jätteimponerad!

Svar: Absolut. Kontroll är A och O. Är inte lika kaxig alla dagar men i det stora så är det ganska ok.
Det värsta med att städa skrivbordet är att man sällan hittar något sen :-D

Så svårt att förstå att någon är imponerad. När man har höga krav på sig själv känner man mestadels att det inte är tillräckligt bra det man gör... Måste i alla fall säga att det dagsetapper gällande strukturering jag gjort varit väldigt bra även om jag inte varit helt ostrukturerad innan och definitivt inte oeffektiv.
Frk M