Dag 5 i försöket att bli mer strukturerad

En kommentar
På god väg att bli strukturerad. Det jag tycker är lite jobbigt är att det regnar in nya saker konstant.
 
Idag handlar resan mot att bli strukturerad om att jag ska kategorisera uppgifterna i en kontext. Uppgifterna idag var således:
  • Välj kontexter
  • Lägg in valda kontexter på "Att göra" uppgifterna
Jag har valt att:
  • Endast använda ett fåtal kategorier i systemet jag lägger in uppgifter i
  • Lägga in en underkategori genom att börja uppgiftens namn med underkategorin för att snabbt kunna sortera
 
Jag sätter således check på dagen och det trillar in 500 kr till att shoppa för! Summan är nu uppe i 2000 kr :)
 
Vet inte om jag känt mig så strukturerad direkt idag men visst har jag fått saker gjorda. En hel del tid vid skrivbordet har jag hunnit ha vilket är skönt. Imorgon är det värre. Får se hur det går.
 
1 Lena:

skriven

Wow, vilket bra sätt!
Även om man inte får mer gjort så blir kontrollkänslan bättre vilket minskar stressen i kroppen.
Bra jobbat...får se va du landar på i slutändan :)
Heja dig!!!

Svar: Jag tror i slutändan att man ändå kanske får mer gjort då man har bättre koll och inte behöver ta kontroll hela tiden. Men vad vet jag. Tiden får visa...
Ja, spännande vad jag får för extra shoppingpengar :)
Frk M