Dag 6 i försöket att bli mer strukturerad

Kommentera
Idag har allt med struktur gått sådär förutom att jag avbröt ett möte som drog över tiden. Bra av mig tycker jag då det har tendensen att alltid göra det med just dessa människor.
 
Idag handlar uppgiften om att översikt över allt större jag ansansvarar för. Uppgifter var:
  • Bestäm dig för var du vill ha din översikt.
  • Gå igenom "Att göra" listan och flytta över alla uppgifter som tar längre tid än en dag att genomföra till översikten.
  • Lägg till ytterligare saker du ansvarar för.
  • Gå igenom översikten och skriv in vad som är nästa steg.
 
Jag har:
  • Valt att ha min översikt i ett worddokument.
  • Jag har skrivit upp alla uppgifter som tar längre tid än en dag på den men uppgifter som hanteras i kommunikation med andra har jag valt att ha kvar på "Att göra" listan och flyttar fram datumet för när jag ska följa upp svar etc på. Så helt har jag inte sållat den ännu.
  • Jag har fyllt på med de arbetsuppgifter jag har kommit på men gör det till ett levande dokument som jag fyller på allt eftersom.
  • Jag har inte fyllt på översikten med nästa steg då tiden runnit ifrån mig.
 
Jag har alltså delvis check idag. Inga 500 kr att shoppa för från idag.