Dag 7 i försöket att bli mer strukturerad

Kommentera
Dag 7 var igår men igår var jag knäckt då jag kom hem efter jobb.
 
Gick hem 2 timmar efter alla andra. Så mycket som snurrar på just nu. Försökte innan jag gick att planera arbetet jag måste hinna med i helgen och kommande två veckor lite grovt. Nästa vecka är en rejäl mötesvecka vilket betyder ingen arbetstid till uppgifter man ska utföra. Hur som:
 
Dagens tema var surdegar och uppgiften var:
  • Se igenom din lista efter surdegar. "Att göra" uppgifter som aldrig blir gjorda. Antingen de är för stora för en dags jobb eller att de bara är svåra att ta tag i.
  • Flytta dem till översikten
  • Formulera nästa steg på uppgiften. En liten så den verkligen blir gjord.
  • Har du många surdegar kan det kännas jobbigt. Bestäm dig för att det är bra och att du ska vara nöjd om du gör en sak på en surdeg per dag. (Gör du fler är det bara bra!)
 
I dagsläget har jag inte många surdegar. Jag har en del uppgifter som ligger under rubriken när tillfälle ges då de inte är prioriterade över huvudtaget. Därför har jag gjort:
  • Inget med mina surdegar
  • Lovat att gå igenom listan efter surdegar varje vecka och på dem applicera ovanstående metod.
 
Cash? Nej det kan jag inte ta ut då jag inte gjort så mycket arbete.