Dag 8 och 9 i försöket att bli mer strukturerad

Kommentera
Kämpar vidare med att bli lite strukturerad. Förhoppningsvis gör det mig ännu mera effektiv trots att jag redan ses som det och faktiskt ärligt kan säga att jag är det med stolthet.
 
Dag 8 som var igår handlade om att se över var man lagrar dokument och papper. Där är jag inte bestämd utan har en del i pappershögar, en del i mailmappar, på serverutrymmen, i molnet, i appar etc.
 
Uppgiften idag var att se över detta och följande skulle göras:
  • Bestäm en plats du ska gära dig av med.
  • Rensa 3 "enheter", dvs, papper, dokument etc, som finns på det aktuella stället
  • Gör upp en plan för hur du ska rensa resten. tex 3 "enehter" om dagen, 15 minuter per dag etc
Jag har gjort följande:
  • Valt att ta bort en app som jag använt för att den är tillgänglig på telefonen och man snabbt kan skriva in saker man kommer på. Ersatt den med det verktyg jag nu använder för "Att göra" listan.
  • Jag har rensat hela enheten! Wohoo!
  • Behövdes inte :)
 
500 kr cashar jag in! Hm, vad är jag uppe i nu? Jo minsann, 2500 kr!
 
Dag 9 som är idag är en extradag. Jag ligger i fas och har inget att ta igen från att resan att bli strukturerad utan kan ta en vilodag.