En lugn dag

2 kommentarer
För andra dagen i rad har jag kunnat ta mig en längre promenad på ca 5 km. Min fot klarar det och min aldrig övergående förkylning klarar det. Visst har jag känningar av foten men hm nu känner man sig ju dum och röntga den. Får se hur det är om ett par veckor.
 
Lite småshopping på COOP och passade då också på att skicka iväg ett par jeans som jag lovat bort. Hoppas de kommer till nytta. Släpade också på alla mina tomma Loka flaskor... för att som vanligt glömma kvittona i fickan då det är dags att betala. Helt hopplöst!
 
Eftermiddagen har jag ägnat mig åt att jobba. Trots att de flesta är och har varit lediga ligger hundratals mail och väntar. Det mesta tog jag tag i idag. Imorgon blir det ärenden med deadline på tisdag då jag redan är inbokad på annat och då inte hinner med dem.
 
Funderar också på hur jag ska förvalta och administrera min tid då den aldrig räcker till. Har ni något smart sätt att tipsa om? Det jag försöker är att blockera min kalender i början och slutet av dagen för att kunna starta upp poch avsluta på vettigt sätt. Men hur jag än gör räcker inte tiden till. Delegera är jag hyfsat bra på men har inte så många att delegera till då resurserna är begränsadel.
 
Funderar också på att gå på någon sån kurs i hur man ska planera sin tid och bli effektiv men vet inte om det är värt det? Har ni gått en sådan? Var den värd investeringen av tid och pengar?
 
Samtidigt vet jag inte om jag vill bli effektivare. Om det är nyttigt. Tittar jag tillbaka på de arbetsplatser jag varit på så har mina tjänster alltid genererat i flera tjänster när andra tar över. Kanske är man helt enkelt för effektiv... hur man nu kan vara det.
 
1 Susanne:

skriven

Önskar oxå lite mer tid.
Kram

Svar: Ja, nu tjyvjobbar jag under min ledighet för att få en dräglig start. Inte bra men känner det är bättre än att låta bli!
Frk M

2 MariaG:

skriven

Det där med pantkvittona känner jag allt för väl igen....

Tyvärr har jag inga bra tips på hur du ska göra för att få tiden att räcka till :-(
M

Svar: Ja, får se om jag nånsin kommer ihåg dem. 3 månader har jag i alla fall på mig :)
Nä får försöka hitta någon metod själv som passar mig...
Frk M