En torsdag bland andra

3 kommentarer
Dagen har rullat på bra. Jag har haft mycket skrivbordstid idag vilket är bra men jag känner inte att jag fått gjort så mycket som jag skulle ha kunnat. MEN jag har faktiskt tagit en fika idag på eftermiddagen vilket jag i sort sett aldrig gör om man räknar bort att ta med koppen på möten.
 
Under kvällen var det gruppmöte på itrim. Vi pratade vanor och hade trevligt. Gruppen har minskat radikalt tycker jag. Tycker träffarna har blivit bättre än i början eller så är det jag som vant mig.
 
Ikväll var det i alla fall underbart att komma hem. När man möts av ett ajaxhem då man öppnar dörren. Höjden av lycka att städning skett när man själv var på jobb. Så nöjd med att jag lejt bort den. Igår var det inte lika kul att komma hem då det var mening att städning skulle ha skett och det inte var gjort. Grrrr, tänk om man planerat främmande eller något till idag. Det blev ett skitargt mail till firman i all hast. Tydligen väldigt argt för det var väldigt beklagligt mail tillbaka.
 
 
 
 
 
 
 
1 Lena:

skriven

Slarvigt av städfirman. De borde bjuda på städningen när de inte håller vad de lovar :s
Itrimträffarna är betydligt trevligare och mer matnyttiga tycker jag också. Eller så är det som du säger, man har vant sig :)

Svar: De borde det men gör det inte. Men jag har en innestående på dem ;)
Jag hoppas på det första vad gäller träffarna. Tyckte de var gräsliga i början. Har varit hos några andra då jag missat pass och de är inte bättre på något sätt. Men lite mer nutritionslära vore inte fel för dem tror jag.
Frk M

2 MariaG:

skriven

Åh så arg jag skulle vara om utlovad tjänst uteblev! Hoppas det hade nåt bra att skylla på och att de kompenserar med nåt!
m

Svar: Denna gång skulle jag bara hem och sova men visst blev man besviken. Det har hänt en gång tidigare och då blev jag skitarg kan jag lova.
Ingen kompensation men jag har en innestående kan man ju då säga. Skriver det på deras näsa om så behövs.
Frk M

3 Cia:

skriven

Jag kom hem till ett rent hem i går - och ingen städerska. Förra gången var hon inte färdig när jag kom hem vid 16.30 vilket var väldigt irriterande. Man vill ju kunna starta med matlagning, dusch eller vad man vill när man kommer hem trött från jobbet.
Hur som helst ett lyxproblem - det är så skönt att slippa annat än plockningen!
Cia

Svar: Ja, inte vill man ha dem hemma när man kommer. Visst är det ett lyxproblem men också praktiskt. Jag började då jag var svårt sjuk i astma och nu är det praktiskt pga antalet jobbtimmar jag gör. Men visst, fortfarande är det lyx.
Frk M