Itrim gruppträff

3 kommentarer
Igår var det gruppträff på itrim. Jag fasade för vägningen igår morse då jag hade samlat vätska av någon anledning. Den släppte under dagen (jobbigt att springa på toa som en tok då man sitter i möten vill jag lova...)
 
Vägningsresultatet blev på hektot samma innan jul! Fettkilona hade jag minskat med 0,6 kg. Jag förstår inte riktigt hur det är möjligt då jag inte tränat, druckit vin och ätit lite fler undantag än vanligt. Så även om kalorierna varit ok på totalen har ju kanske inte valet av kalorier varit bra. Vill gärna förstå hur det kan bli så här...
 
Nåväl, vi fick också skriva upp vad vårt mål var närmsta tiden då många nystartar efter helgerna. Mitt blev att komma igång med träning igen då den lyst med sin frånvaro en månad nu. Imorgon har jag ett IW pass på friskis inbokat! Tror det kan fungera bra med foten också :)
 
Förstår inte vad det är jag har i kroppen riktigt vaknar även idag med täppt näsa och huvudvärk. Hoppas det släpper lika bra som det gjorde igår.
 
1 MariaG:

skriven

Konstigt att muskelmassa kan gå upp när du "inget gjort" men kanske kroppen har nån ommöblering av nåt slag ;-)
Jättebra att du inte gått upp nåt!
Hoppas verkligen du slipper denna förkylning!

Svar: Ja, jag har hälsoanalys på måndag så jag tänkte bena vidare i frågan då :)Lovar jag är less på förkylning. Men nu är det värst på morgnarna och sen släpper det. Träningen idag lär väl visa vilket håll det kommer gå då den kan sätta fart på den.
Frk M

2 Malla:

skriven

Man blir ju lite fundersam på Itrims vågar då de är väldigt känsliga för hur mycket vatten man har druckit. Impedancen står allra längst ner på mitt kvitto (det borde vara samma på alla Itrim). Ska mätvärdet vara det närmaste exakt bör man ha samma impedance och det är inte lätt.
Gå på din egen intuition och lita på dig själv :)

Svar: Har inte riktigt förstått det där med impedancen och ingen har kunnat förklara det riktigt på itrim. Men kan den vara samma? Den har sjunkit konstant hos mig sen i oktober. Den sjönk konstant i början för att skutta uppåt i sep/okt och sen bara nedför. Vet inte riktigt hur jag kan påverka den heller.
Frk M

3 Malla Sjöholm:

skriven

Nej den är svår att påverka att man har samma vattenintag (man kanske svettas mer än andra dagar också..). Äter man te.x kolhydrater så binder man vatten den dagen. Näh, försök gå på din egen känsla och måtten :)

Svar: Ok, ja då vet jag lite mer i alla fall :) Märkligt mått som ingen kunnat förklara och alla vill bortse ifrån! :o
Frk M