Itrimandet då?

4 kommentarer
Jag har på senaste tiden skrivit väldigt lite om mitt itrimande. Har jag gett upp? Nej inte alls. Men jag är i stort i mål. Eller jag är i mål men kan tänka mig att gå ned 2 kg till om kroppen bara ger efter.
 
Sen en månad tillbaka är jag inte den perfekta motionären. Det började med att jag slängde mig ut för en trapp och skadade min fot. Den är fortfarande inte bra men jag klarar mig nu i vardagen. Provade att gå 5 km promenader 2 dagar i rad vilket jag inte skulle gjort utan fick en värkande fot. Lugn och fin ett tag till med andra ord.
 
Maten går sådär. Äter lite för många ersättningar och borde äta mer mat. Äter jag mat så blir det bra mat vilket är glädjande. En hel del vin har förekommit dock vilket inte är så bra. Öh en hel del med det menar jag ofta inte så mycket varje gång.
 
Fusk? Ja om man nu vill kalla det fusk när undantag ska in i vardagen. Jag har dagar då jag sköter mig vad gäller ungefärligt kaloriintag och jag har dagar då jag lyxar till det. Det har varit lite godis, en sån liten påse chips, lite popcorn och sen lite ost. 1-2 ggr i veckan får jag unna mig måttligt. Ja ok då, vinet är också undantag och då har det blivit alldeles för många gånger jag unnat mig.
 
Vikten då? För att inte ha kunnat motionera eller ens ha normal rörelse i vardagen så har den gått riktigt bra. Sista veckan har jag frusit som bara den och kopplat det till förkylningen men igår och idag kom nog svaret och jag har gått ned i vikt. Idag skymtade 5:an först på vågen även om det inte var på humör att stanna där. Jag hoppas de där två kilona som jag vill ned ytterligare släpper då jag drar igång med motionen igen.

Har ett pass bokat till friskis nästa lördag och hoppas min fot håller. Indoor walking på programmet :)
 
1 Malla Sjöholm:

skriven

Kan inte låta bli att bli sur! Skulle jag äta en liten påse chips, popcorn, smakad godis och dricka vin såsom du berättar det hade jag gått upp i vikt omedelbart. Dessutom inte tränat nämnadsvärt. Åh vad orättvist men GRATTIS till dig:) Det är ju underbart!

Svar: Naaah, det rör sig ju inte om några mängder inte. Totala kaloriintaget per dag har ju legat under dagsbehov i alla fall. Sen ska man väl ändå mestadels göra bättre val än vad jag gjort då näringsintaget blir sisådär annars.
Jag kan tex inte köpa en stor påse chips och ta lite. Jag måste köpa de där småpåsarna. Köper jag godis så köper jag 2-3 bitar. etc
Frk M

2 MariaG:

skriven

Du måtte ha en bra ämnesomsättning, bara att tack och ta emot!
Jag har kommit på att jag också varit dålig på att skriva om maten, men å andra sidan så är det inte mycket jag tänker på numera och då skriver man inte så mycket om den, det rullar liksom på, kanske jag börjar få ett "liv" (äntligen ..hihi)
Härligt att nosa på femman, har också varit där och det känns skönt...i veckan ska jag se om jag kan få igång maskineriet ordentligt så kanske jag kan komma dit och stanna?
M

Svar: Näe bra ämnesomsättning är det jag inte har men som jag skrev till Malla så har ju totalen på kalorierna varit få ändå och mängden liten.
Jag borde satsa på att komma igång ordentlig med mat. Det är min stora last just nu.

Snart är vi på 5:an Maria!
Frk M

3 Ting:

skriven

Jag måste verkligen skärpa mig. Jag börjar om imorgon.
Indoor, är det bra? Jag brukar ta skivstångspass, jympa och aerobics. Ibland spinning, men det tycker jag är jättetråkigt.
Vill också ner till 5:an. Men just nu är det en bit kvar...

Svar: Jag håller med om att spinning är skittråkigt. Passar mig inte alls. Sen har jag inte så starka ben heller förståss. IW är bra tycker jag om man har rätt ledare. Mycket hänger på det som jag antar det gör i spinning också. Men med bra musik och någon som driver på får man ett ordentligt flåspass som bränner kalorier.
Bokade nu IW intervall bara för att ta död på mig då jag inte tränat ordentligt på 1 månad. Idag lunkade jag lite bara... men det var i alla fall ett första pass.

Testa IW och se vad du tycker!
Frk M

4 Lena:

skriven

Härligt att höra att du kan unna dig lite och ändå vara viktstabil.
Tycker ditt itrimmande verkar gå självmant, kanske därför den inte tar så stor plats av din blogg längre =D
Heja dig som är i mål...eller snart hur du nu vill se på saken :)

Svar: Tja... självmant vet jag just inte då jag inte får ordning så jag äter riktig mat alla måltiderna. Måste skärpa mig med det också. Kanske ska det vara nästa mål... och inte det som jag tänkt mig med att minska fett% i kroppen.
Frk M