Morgonstund

Kommentera
Jag har börjat uppskatta att sitta ned en stund på morgonen innan jag ger mig iväg på jobb. En kopp kaffe och ett glas vatten tillsammans med frukost. Vissa dagar som idag blir det då lite kortare då jag knappt kom ur sängen. Somnade hyfsat tidigt tror jag men nä usch det märkt inte.
 
Sitter så jag ser hallmattan. Den är dränkt i post. Jag har inte orkat ta hand om den under veckan utan bara klivit över den. Får ta det till helgen då jag ändå ska se att allt betalas, gå igenom ekonomin etc. Jag går igenom den ganska grundligt en gång i månaden. Allt från cash på kontot till fonder etc. I slutet på förra året, jag tror november, började jag registrera alla utgifter i en app. Jisses vad det hjälper mot shopping kan jag säga men vad konstiga staplarna blir då man också kategoriserar utgifterna :o Måste säga att det hjälper väldigt bra mot onödig småshopping så jag har spart en hel del extra pengar dessa månader. Väääry fiffigt. I grund och botten är jag en lika mycket spara som slösa även om ni mest får läsa om mina inköp :)
 
Det är nästan så jag ser fram emot dagen idag. Har tusen saker på gång men jag har bara mina 3 möten och jag tror jag har det mesta under kontroll över vad som behövs göras. Vi får väl se hur den blir!