Tapas

5 kommentarer
Det har börjat bli lite tradition att äta tapas till middag på fredagarna. Mysigt tycker jag och man kan göra det riktigt bra.
 
Grönsaker och frukt i bitar, lufttorkad skinka, räkor ja grönt och protein efter vad man vill ha. Sen brukar jag ha en liten bit ost till. Inte mycket men lite. Kalorimässigt är det lågt, grönsaker och proteinfördelning kan man få till. Det är mer kolhydrater som fattas om man är inne på att bygga muskler etc. Men jag är mer sparsmakad med kolisar på kvällarna normalt och håller dem till frukost och lunch mestadels.
 
Vad äter ni på fredagkvällarna?
 
 
1 Lena:

skriven

Vi äter oftast tacos men ibland blir det just tapas. Brukar bli lite parma, lite tryffelsalami i extra tunna skivor, ost och grönsaksstavar...precis som din. Fast det klart är ungarna med så måste det ju vara kycklingklubbor köttbullar, ostkuber och lite annat barnvänligt ;0)

Svar: Mysigt. Jag älskar plock. Farligt om det står mycket på bordet men knepet är väl att ställa fram det man ska ha inte mer.
Frk M

2 Cia:

skriven

Just nu Itrimgröt och pepparkaksbar :)
Men normalt brukar vi tex köpa hem räkor och baugette. Om vi inte bara tar en vanlig macka och te. Äter huvudmålet på jobbet så det blir bara något litet på kvällen

Svar: Jag tycker just på fredagarna att det är lite mysigt med lite extra gott. Har väl betingat det till att koppla av lite. Men extra gott behöver ju inte betyda dåligt för det :)
Frk M

3 MariaG:

skriven

Var ju tvungen att handla igår så jag köpte lax tornado och till det åt jag blomkåls/morots/purjoröra, jättegott!
M

Svar: Det låter gott. Vad är tornado?
Frk M

4 Annamaria G:

skriven

Lax Tournedos haha, skulle det stå :-D

Svar: haha ok! det borde jag ha klurat ut! :)
Frk M

5 smultris:

skriven

så gott det låter... igår blev det räksmörgåsar och idag tacos... jag tror jag kan leva på tacos... nyttigt och gott så länge man plockar bort osten samt gör guacamolen på lättkvarg :D

Svar: Ja, man kan faktiskt göra en hel del nyttigt :)Tacos låter jättegott.
Frk M