Det här med att ringa polisen

En kommentar
Häromdagen ringde jag 11414 till polisen då en stackars fågel irrat sig in i trafiken på södermalm och inte kom därifrån. Jag stod och tittade långt väl 15 minuter och då hade redan folk tittat och försökt få den därifrån ett tag. Jag menade om inte annat så skulle ju polisen veta vad man skulle göra.
 
Först kommer jag till ett talsvar där man ska tala med datorn om vad ärendet gäller. Låt oss säga så här att datorn var inte direkt van vid att fåglar förirrade sig in i stadstrafiken... efter mycket om och men kom jag i alla fall till en människa.
 
Denna människa började ställa frågor om fågeln... vad är det för sort? Är det en rovfågel eller annan fridlyst fågel? Bla bla bla... hur fn ska jag veta? Började liksom undra om det var en så bra idé att ringa 11414 efter allt ändå. Till slut kom vi fram till att det inte var polissak utan Djurens XXX (kommer inte ihåg vad det heter) som skulle ha ärendet och jag fick ett nummer. Slog en signal och sen lämnade jag platsen innan ev bilolyckor också skulle hamna på min lott.
 
Här har ni den stackars fågeln.
 
 
 
 
 
1 Mia:

skriven

Ser ut att va en fiskmås. Stackarn. En håv och lite kex eller varmkorv hade kanske funkat :)

Svar: Jaha var det dt det var :) inte så ofta jag har håv och varmkorv i bakfickan :)
Frk M