Det här med vikt

3 kommentarer
Jag vill aldrig mer vara överviktig. Många säger de aldrig sett mig som överviktig och kan inte förstå hur många kilon jag gått ned. Jag måste varit bra på att klä mig helt enkelt...
 
Då jag inte mått så bra sista månaderna pga mycket jobb och privatlivet som stökat till sig med sällskapet, sjuka föräldrar mm så fick jag en obalans på allt. Detta resulterade i viktuppgång. Jag är nu 3 kg från min maxgräns och jag vill ju även ha marginal.
 
Första delmålet är att ta de där 3 kg till maxgränsen och sen fokusera på marginal!
 
Plan är nu under semestern att få in så mycket vardagsmotion som möjligt. En långpromenad varje morgon (eller ja i alla fall förmiddag) innan resten av dagen sätter fart. Dessutom annan träning varannan dag.
 
Mat äter jag varierat och ja jag unnar mig även lite guldkant då och då i och med att det är semester.
 
Jag har svårt att hålla mig ifrån vågen och kliver upp på den flera gånger om dagen. Det är inte bra. Var så duktig på att släppa och bara väga mig på itrim under hösten men nu är jag där hela tiden.
 
Ska försöka använda bloggen till att rapportera för att få lite "press" på mig. Hoppas ni är med mig.
 
1 Anna Ahlvin:

skriven

Heja heja! Du fixar det. Sätt upp en tydlig lapp med dun dagliga mål och bocka av en efter en. Du grejar det. Lycka till!!!

Svar: Ja det ska gå! :)
Frk M

2 Mia:

skriven

Självklart med dig! Vi kan peppa varandra :)

Svar: Gärna! Är ledig även nästa vecka så mina promenader ska bestå hela semestern tänker jag mig :) rapporterar på bloggen...
Frk M

3 Malla:

skriven

Självklart är vi med! 3 kg är ingenting, det fixar du under semestern. Ett tips är att läsa motivationsdelen i Itrims faktabok. Oftast är det det lilla extra som behövs, i motivation.
Livet består av upp- & nedgångar, på något sätt måste vi hitta balansen vid nedgångarna också.
Kram

Svar: Kanske inte under semestern då det bara är en vecka kvar men innan juli är slut är väl mer rimligt :)
Har faktiskt plockat fram boken och tänkte läsa i den som motivation.

Tack!
Frk M