Reklamation av resa

Kommentera
Ja eller del av den i alla fall har jag skickat till Turkietresor. Jag är återkommande resenär/kund hos dem och det är första gången det inte mött förväntningarna. Jag hoppas de bemöter den väl.
 
Vad hände då?
 
Jo jag bokade abrupt en resa till Gumbet och till Hotellet Palm Garden Gumbet. Detta då jag inte kom iväg ordentligt på semester och hela tiden fick rycka in. Detta fick ett avbrott på det vilket också var syftet. Min aviskt med resan var att komma bort till värmen, koppla av och kunna träna i trivsam miljö.
 
Jag hittade resan på webben. Ett mellanklasshotell med faciliteter som gym, wifi och spa. Enkelt och stilrent hotell. Resan skedde kväll/natt och väl nere började problemen direkt.
 
Jag checkade in och blev visad till mitt rum. Vi famlade i mörkret på väg till det då hotellområdet bestod av 29 byggnader. Väl där så hängde tavlor snett och gardiner hängde på halvflaj men än värre så luktade det från avloppen i badrummet/ev mögel samt att sängens fjädrar var trasiga.
 
Jag famlade mig tillbaka till receptionen för att få byta rum. Nix, det gick inte då det inte fanns något ledigt i den bokade kategorin. Trött som jag är ser jag rött då det innebär att det finns lediga rum. Får sedan efter många försök dagen därpå byta rum till ett sämre beläget men luktfritt och en hel säng. Jag ser på vägen till receptionen varför vi famlat i mörkret.... varenda lampa var trasig.
 
Pratar även med reseledarna då detta inte var något som utlovades. De kunde få fram 2 andra hotell mot kostnad. Lika mycket till som jag redan betalat... nej tack. Reklamation kommer sa jag. Det är inte juste när inte allt är vad som utlovas.
 
Jag tänker att jag lägger mig vid den lugna relaxpoolen. Där är samtliga solstolar efter bäst-före-datum. Väven som en hängmatta så man känner ribborna. Dessutom låg personal och sov i rad innan för de stora förnsterrutorna till spa. Hur kul är det då att lägga sig där och sola??
 
På eftermiddagen tar jag mig till gymmet... där är samtliga kondotionsmaskiner ur funktion. Styrkemaskinerna livsfarliga samt obrukbara då de saknar sprintar etc för vikterna.
 
Fokus på träning har därför blivit den hoppp och lek vattengympan som skedde i polen samt promenader i rang av vardagsmotion.
 
Jag är som sagt var återkommande kund till Turkietresor och har aldrig upplevt detta problem innan. Jag hoppas kunna fortsätta att vara en nöjd kund till dem och att detta var en engångsföretelse.