Quooker

Kommentera

Alltså... jag tror att jag har hittat drömmen i köket.

Ni vet hur man stått och väntat på att vatten ska koka upp innan man ska slänga i pastan eller potatisen... blivit stressad för då ligger man helt plötsligt efter mot vad som finns i ugnen eller stekpannan. Eller bara det att få hett vatten snabbt till te/kaffe eller varför inte min morgongröt.

Hittade idag Quooker då jag surfade runt på morgonkvisten. Med Quooker får man kokande vatten direkt ur kranen och den innehålls också professionellt i restaurangkök. Vill ha!

Finns dessutom i olika designs på deras webb. Tror nog allt att jag ska kunna hitta något som passar, he he.

Tänk er bara hur enkelt det vore att diska ur stekpannor och gratängformar mm… jajamjen,  det är ju min lott här hemma som ni vet.

Quooker är ju inte helt gratis då den drar energi etc men är betydligt billigare än att starta platten etc. Väääry miljövänlig för er som tänker på sånt. Jag är tyvärr inte så medveten som jag borde vara. Men det jag vet är att jag skulle spara tid. Tid som är en stor bristvara hos mig.

Hur är det med er? Känner ni till denna sen tidigare? Skulle det inte vara en smart lösning?