Äckel!

3 kommentarer
Det här är en så kallad kycklingbröstfilé. Ser ni hur onormalt stor den är. Denna kyckling måste ha varit stor som en hel jäkla gås.
 
Ser ni perforeringen i den? Måste vara efter alla nålstick fär att spruta in saltvatten. I affären fanns det 10! olika kycklingbröstfiléer att välja på. ALLA med saltvatten marinerning. Blir så less!
 
Sist slaktade jag en färsk kyckling på egen hand bara för filéerna skull... slöseri och galenskap men då fick jag i alla fall riktigt fågelkött.
 
 
 
1 MariaG:

skriven

Världen är sjuk, och vi är sjuka som inte protesterar mer.....jag skulle kunna tänka mig bli vegetarian, allvarligt, speciellt med tanke på hur djuren hanteras i samband med slakten och för att inte tala om under vilka förhållande vissa av dom tillbringar sin korta tid i livet, sorgligt är det, säger jag och gör lax i ugn...hoppas den dog värdigt ...
M

Svar: Ja, märkligt det får pågå.
Frk M

2 Malla Sjöholm:

skriven

Ja verkligen vidrigt. Jag är så glad att vi hittat en lokal uppfödare av både nötkött och kyckling. Dessutom ekologiskt gård, det är som bingo :)

Svar: Ja, det är bingo! Bra fisk har jag men kött är svårare och så också fågel. Då får man planera mer.
Frk M

3 Lena:

skriven

Ofta är den färska kycklingfilén bättre har jag märkt. Dessutom smakar den betydligt bättre. Kanske ska satsa på de istället :)

Svar: Tyvärr har de även börjat "marinera" de färska :(
Frk M