Resa

4 kommentarer
I år fyller jag 40. Är inte så jätte jätte road av det. Det sker i slutet av aug och jag funderar på en resa. Vart skulle ni resa? Vad drömmer ni om?
 
1 Cia:

skriven

Barcelona är en fantastisk stad med mycket uteliv, shopping, kultur och fina sandstränder mitt i stan. Där tror jag det är fantastiskt i slutet av augusti med morgonjogg längs stranden, strandhäng på dagen, shopping mot kvällen och sedan sammetslena nätter med barhäng och dans. Perfekt för en fräsch 40-åring!
Cia

Svar: Funderar lite på Barcelona. Har aldrig varit där men vill gärna dit.
Frk M

2 MariaG:

skriven

OJ, ja vart skulle jag vilja åka....Nya Zeeland...Cook Island som ligger en bit utanför Nya Zeeland.....eller Wales, Scotland....

Skulle vilja åka på semester och vandra, på med ryggan och knalla iväg :-D

Eller ett lyxhotell i Aruba??

40 är inte så hemskt, jag har nog inte tyckt nån ålder varit hemsk, man blir ju inte äldre än man gör sig och ofta har andra mer "problem" med ens ålder än vad man själv har!
M

Svar: Jag tycker 40 är hemskt :) Känner mig stressad av livet.
Wales är nice. Där har jag bott en gång i tiden. Övriga kan jag tänka mig vintertid eller har jag fel?
Frk M

3 MariaG:

skriven

Ärligt har jag inte en aning om vilka tider på året som passar bäst att åka dit jag vill ;-)
Du ska absolut INTE känna dig stressad av livet, livet är här och nu och det blir inte bättre (snarare sämre) av att du stressar dig igenom det!! Andas, Frk M!
M

Svar: Andas ja... det som är så svårt :)
Jag är mer stressad av det än jag vill erkänna. Blir galen som i fredags när människor börjar göra bedömningar över vad som är normalt och inte när det kommer till hur folk väljer att leva sina liv. Då tar jag parti och säger ifrån även om det som denna gång inte handlade om mig. Ändå stressar normer och andras "ska vara" mig så att det känns som att jag inte hinner med.
Frk M

4 Cia:

skriven

Har du aldrig vart i Barcelona rekommenderar jag verkligen ett besök där även om du väljer något annat för ditt 40-årsfirande.
Det enda negativa med att vara över 40 år är att det blir svårare att få barn. Håller man sig fit for fight som du gör så håller kroppen för många år till. Och man brukar faktiskt bli nöjdare som person när man blir äldre. Det finns det forskning på.
Cia

Svar: Skönt att höra att det finns hopp efter 40! :)
Barcelona ska det helt klart bli. Fast när får vi se.
Frk M