Så långt ifrån itrim man kan komma

Kommentera
Igår efter jobbet var jag ut med en kompis och hennes två arbetskamrater. De var snälla men något speciella vilket jag förstått redan innan. Vi hade trevligt men de var inga jag normalt skulle umgås med eller hitta mycket gemensamt med. Jag tror ni då förstår sammansättningen under kvällen :)
 
Nåväl jag hade hoppat in på en redan betald middag då en av de som skulle gå var sjuk. (Ja, jag kommer betala sjuklingen!) Kände först nej men sen ja då jag måste få in annat än att jobba i tillvaron just nu. Middagen var på fiskrestaurang och det tycker jag ju om. På vägen dit får jag klart för mig att det är skaldjursplatå - mums! Riktigt fina skaldjur fick vi. Jag rekommenderar verkligen Westermans fisk.
 
Men började kvällen med att bjuda min kompis på ett glas vin och sen till fiskrestaurangen för att fortsätta med ett glas champagne och sen vin till skaldjurplatån. Bröd och aioli fanns också vilket jag mumsade friskt på. Efteråt ett par glas vin i en bar.