Hur hanterar ni vardagsekonomin?

En kommentar
Hur tänker ni när det kommer till vardagsekonomin? Vet ni vad ni har att röra er med varje dag? Eller drar ni bara kortet?
 
Jag måste säga att jag fungerar som både och. När jag vill ta kontroll på utgifterna vet jag vad jag har och röra mig med i snitt per dag och när jag släpper lite på kontrollen så drar jag bara kortet.
 
Det är stor skillnad i hur mycket pengar som går åt. Drar jag bara kortet rinner det ganska mycket pengar. Har jag koll på kr per dag (även om det bara är ett snitt och man förbrukar dem olika) så kan jag spara otroligt mycket. Smart om man vill ha någon dyrare pryl eller tex en resa.
 
1 Lena:

skriven

Jag är nog lite som du.
Har alltid kontroll men kan ibland släppa lite på den.
Skulle aldrig överkonsumera men ibland kanske jag unnar mig lite för många saker.
Brukar alltid betala räkningar, lägga undan pengar på sparkontot och sen är det fritt fram.
De senaste månaderna har jag levt extremt snål eftersom jag lägger undan pengar till en speciell sak och vet du... Det är sjukt hur mycket jag lyckas att spara då. Får mig en tankeställare hur mycket man bara spenderar på skit som man egentligen inte behöver :)
Skön känsla att spara mycket faktiskt. =D

Svar: Å så härligt och vad jag blir nyfiken på vad det är du sparar till...:)

När man verkligen vill så kan man ofta spara utan att dra åt svångremen allt för mycket. Lätt att det bara rinner iväg på onödiga ting eller inga ting alls.
Frk M